Świetlica szkolna - Zespół Szkół w Przedmieściu Dubieckim

Idź do spisu treści

Menu główne:

Świetlica szkolna


Drodzy rodzice!

 Zdajemy sobie sprawę, że obecna sytuacja wcale nie napawa optymizmem, że czujecie się często zmęczeni, być może przytłoczeni nadmiarem obowiązków, dlatego nie chcemy wam dokładać kolejnych zadań do zrealizowania. Nasze propozycje zabaw z dzieckiem mają być ostatnią deską ratunku, podpowiedzią, co zrobić, kiedy bajki obejrzane, komputer w niewoli, Wy nie macie już sił na nic, a pociecha zwyczajnie się nudzi.
  Wszyscy wiemy, że to, co dzieci lubią najbardziej to rzeczy zakazane. Rozsypana mąka, w której można zanurkować „łapkami”, garnki wydające dźwięki jak żaden inny instrument, nowiutka firanka, która nęci, by się w nią zawinąć czy pieczenie ciasteczek, które w finale wcale nie przypominają tych z fotografii, ale za to, jak smakują. Pomysły rodzi codzienność, a autorami często są same dzieci, wystarczy im tylko podpowiedzieć.
A może by tak:
a) malować palcami (wystarczą farby, papier, pudełka i niewielka przestrzeń, by stworzyć wymarzone dzieła),
b) wykorzystać niepotrzebne pudełka i okleić go kolorowym papierem, gazetą, skrawkami materiału lub pomalować kredkami i stworzyć finezyjne, spersonalizowane puzderko na skarby,
c) pograć w nieśmiertelne gry planszowe, najlepiej takie, które lubi dziecko (rodzice lubią przemycać swoje propozycje, jak się uda - świetnie, a jak nie frustracja dziecka gotowa),
d) zagrać w kalambury, zacznij od prostych, jeżeli dziecko jest małe,
e) urządzić wyścig autek do ściany lub drzwi – rywalizacja gwarantowana i wcale nie jest powiedziane, że zawzięcie będzie walczyło tylko dziecko,
f) poszukiwać ukrytego skarbu (ukryj przed dzieckiem dowolną rzecz (ono przed tobą również) i poproś, by go poszukało, naprowadzaj, dyskretnie kieruj, równie dobrze może to być zabawa w ciepło – zimno,
g) pograć w zgaduj zgadule! Wymyślcie kategorię, np. „zabawka”. Dziecko zadaje ci pytania, np. „czy to jest kwadratowe, czy jeździ, czy jest koloru czerwonego?”, które naprowadzą je na dobrą drogę,
h) zabawa – co to jest lub kto to jest? Naprzemiennie z dzieckiem podajecie określenia jakiegoś zjawiska, przedmiotu, osoby, poczynając od skojarzeń ogólnych po te bardziej szczegółowe, np. co to jest? Lubią go dzieci, jeździ, ma kolory, dwa kółka itd.
i) poczytać książkę (nie byłabym sobą, gdybym o tym nie wspomniała), wystarczy czasem opowiedzieć dziecku, co jest na ilustracji, pobawić się , kto pierwszy odnajdzie jakiś element na rysunku albo wspólnie tworzyć wymyśloną historię,
j) zbudować bazę – każdy, kto był dzieckiem wie, że koć przerzucony przez krzesła, kanapę to nie to samo, co gotowiec z marketu, a jeszcze jak dorzucimy piękne poduchy mamy – sukces gwarantowany,
k) taniec – połamaniec przy ulubionej muzyce ( nic tak nie uszczęśliwi dziecko, jak pląsający z nimi rodzice),
l) pudełko zadań – zapisujecie na kartce wymyślone czynności, np. zaśpiewam piosenkę, skaczę jak kangur, potem losujecie i wykonujecie zadania, świetna zabawa : tato zdzwiony - dziecko przeszczęśliwe,
m) gra domowa, bo z racji kwarantanny nie plenerowa – wymaga większego zaangażowania, ale dzieci zapamiętają ją na długo: wystarczy na kartkach zapisać im zadania i umieścić w różnych miejscach domu, każde zadanie wyznacza kolejne, np. idź do salonu, tam w ulubionej zabawce znajdziesz krótki list, przeczytaj go i wykonaj polecenia itd,
  Można też wykorzystać inne propozycje, poniżej zamieszczamy linki:

a) http://smartnest.pl/jak-przetrwac-z-dziecmi-w-domu-gotowe-pomysly-i-inspiracje/
b) https://pl.padlet.com/pietrzyk_sylwia/strony_dla_uczniow?fbclid=IwAR0bPn6s32lgVo8cTv2bbYG7-bv8QIeSPqb6ztspCQoAJAfFA9iDqF_I4M4
c) https://woblink.com/katalog/ebooki/darmowe - Woblink



                                                                                      Renata Zawadzka
                                                                                      Anna Chęć
                                                                                      Anna Mazurek
                                                                                      Maria Grzegorzak
                                                                                      Andrzej Kurasz



 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego